فهرست مطالب
ماهنامه فیلم نگار
پیاپی 212 (مهر 1399)
- تاریخ انتشار: 1399/07/15
- تعداد عناوین: 39
- سینمای دینی
-
ابرروایت / سینمای عاشورایی/ 58صفحات 4-6
- سینمای ایران: کش مکش
-
پرواز زیر سقف کوتاه / فیلمنامه «حمال طلا» از منظر تبدیل ایده به داستانصفحات 8-9
-
فرو رفتن تدریجی ساختار دراماتیک در باتلاق چندپارگی / ساختار دراماتیک، روند روایت داستان و شخصیت پردازی در فیلمنامه «حمال طلا»صفحات 10-11
-
عشاق مانی / نگاهی به لتیان؛ شخصیت ها و انگیزه هایشانصفحات 12-13
-
ناقوس مرگ در سکوت / منحنی شخصیت ها بر بستر رویداد محوری در فیلمنامه «لتیان»صفحات 13-14
-
در رثای زخم خوردگی / تحلیلی بر تصویر کلیشه ای زن منفعل و رنج دیده و کارکرد آن در فیلمنامه «هفت و نیم»صفحات 15-16
- سینمای ایران: صحنه کوچک
-
علت العلل / ریشه یابی علت واگرایی عناصر دراماتیک در فیلمنامه سریال «کرگدن»صفحات 17-21
-
شر علیه شر / فیلمنامه سریال «کرگدن» از منظر روایت و انگیزه شخصیت هاصفحات 22-25
- سینمای ایران: ایجاز
- سینمای ایران: از زبان فیلمنامه نویس
-
حین نگارش، اجرایی بودن یا نبودن فیلمنامه نباید دست و پاگیر نویسنده شود / گفت و گو با پیام سعیدی، نویسنده و مریم زارعی، کارگردان فیلم کوتاه «مگرالن»صفحات 31-40
- پرونده: نویسندگان بزرگ تاریخ سینما
-
هزار نکته باریک تر از مو / درس هایی از فیلمنامه نویسی به زبان استیون زیلیانصفحات 42-43
-
وسواس ایجاد تمایز در میان الگوهای مشترک / رازهای تبدیل شدن به یک فیلمنامه نویس حرفه ای از زبان استیون زیلیانصفحات 44-45
-
اکران بی رحمی / ساختارشکنی در پرداخت سوژه های عامه پسند به منزله یک شیوه نگارشی در آثار استیون زیلیانصفحات 46-47
-
راوی دنیای مردها / نگاهی به کارنامه استیون زیلیان و ویژگی های تکرارشونده فیلمنامه هایشصفحات 48-54
- سینمای ایران: از زبان فیلمنامه نویس
-
یک راست بروید سراغ اصل داستان! / درس هایی برای نگارش یک فیلمنامه اقتباسی از زبان استیون زیلیانصفحات 55-57
-
ضرورت عدم اختراع چرخ از ابتدا! / استیون زیلیان از «دختری با خال کوبی اژدها» و دشواری ساختن درام بزر گسالان در هالیوود می گویدصفحات 58-59
- پرونده
-
اصالت یک قهرمان تنها / بررسی اصالت فرد در آثار استیون زیلیانصفحات 60-61
-
سفر درونی و بیرونی قهرمانان از درون آتش و خون و عشق... / تحلیل فیلمنامه ای مشهور از کارنامه سینمایی استیون زیلیان، بر پایه الگوی سفر قهرمان، الگوی پیشنهادی کریستوفر ووگلرصفحات 62-66
-
مکان امن / نگاهی به دنیای فیلمنامه نویسی استیون زیلیان از منظر بازتاب فرهنگ سلطهصفحات 67-68
-
وسواس ایجاد تمایز در میان الگوهای مشترک / نگاهی به ناسازگاری ذهن و قصه های استیون زیلیان فیلمنامه نویس و نسبت او با هالیوودصفحه 69
-
نویسنده ماندن یا کارآگاه شدن؟ مسئله این است! / رمزگشایی خالقان مجموعه تلویزیونی «آن شب» از یکی از جذاب ترین مینی سریال های تلویزیونصفحات 70-72
-
این ژانر مهیج و مهجور / نگاهی به ژانر جاسوسی تحت لوای آثار استیون زیلیانصفحات 73-74
-
هر شخصیت «آنی» دارد... / نگاهی به ساختار روایت در «مرد ایرلندی»صفحات 75-80
- سینمای جهان: سیناپس
-
صفحه 82
- سینمای جهان: کش مکش
-
زمان گذشت، آواز به آخر رسید، انگار چیز دیگری هم داشتم که بگویم* / نقش «کشمکش» در روایت فیلم «حقیقت و عدالت»صفحات 83-85
- سینمای جهان: از زبان فیلمنامه نویس
-
کدام حقیقت، کدام عدالت! / گفت و گو با تنل توم درباره فیلمنامه حقیقت و عدالتصفحات 86-87
- سینمای جهان: سیناپس
-
صفحه 88
-
جایی که سرکوب گران سقوط می کنند / تحلیل شخصیت پردازی در فیلمنامه «بینوایان»صفحات 89-90
- سینمای جهان: از زبان فیلمنامه نویس
-
لاج لی زنگ خطر را با «بینوایان» به صدا درآورد / گفت و گو با دیوید لاج درباره فیلمنامه «بینوایان»صفحات 91-93
- سینمای جهان: سیناپس
-
صفحه 94
- سینمای جهان: کش مکش
-
قانون جنگل / ساختار روایت چند پروتاگونیستی در فیلم «آقایان»صفحات 95-97
- سینمای جهان: سیناپس
-
صفحه 98
- سینمای جهان: کش مکش
-
در ستایش قهرمان / بررسی عنصر شخصیت پردازی در فیلمنامه «سگ شکاری»صفحات 99-100
-
صفحات 101-137
-
نمادی از حرص در دنیای معاصر / یادداشت مترجمصفحه 138
-
زیست جانوری / سکانس برگزیده فیلمنامه «انگل»صفحه 139
-
جنگ بی پایان طبقات / «انگل»؛ ژانر، درو نمایه، لحن و ساختارصفحات 140-144
-
بی اهمیت، فرومایه و ذاتا پست / آیا انگل کمدی است؟صفحات 145-146